In 3 stappen een succesvolle landingspagina.

Landingspagina
De basis van een succesvolle landingspagina bestaat uit 3 stappen. Hierbij spelen de   doelgroep, hun verwachtingen en de klantervaring een grote rol. Zijn de basiselementen compleet? Dan is de kans groot dat jouw pagina goed scoort. Een goede landingspagina is namelijk belangrijk, omdat dit het eerste is wat de doelgroep van je ziet. Een landingspagina staat over het algemeen los van je website. Dat wil zeggen dat bij de meeste websites de landingspagina’s niet te zien zijn in het..
LEES HIERONDER VERDER

De basis van een succesvolle landingspagina bestaat uit 3 stappen. Hierbij spelen de   doelgroep, hun verwachtingen en de klantervaring een grote rol. Zijn de basiselementen compleet? Dan is de kans groot dat jouw pagina goed scoort. Een goede landingspagina is namelijk belangrijk, omdat dit het eerste is wat de doelgroep van je ziet.

Een landingspagina staat over het algemeen los van je website. Dat wil zeggen dat bij de meeste websites de landingspagina’s niet te zien zijn in het navigatiemenu. Wel is het verstandig om de meest succesvolle landingspagina’s in de footer van je website te zetten. Op deze manier kan Google de pagina’s indexeren en het resultaat daarvan zie je weer terug aan jouw positie binnen de zoekmachine.

 

Wat is het doel van een goede landingspagina?

Een landingspagina die qua opbouw goed in elkaar steekt, zal de nieuwsgierigheid van de bezoeker opwekken. Dat wil zeggen dat de bezoeker wordt aangezet tot het ondernemen van actie. Dit betekent in eerste instantie het doorklikken naar de website, bijvoorbeeld om meer informatie te verkrijgen, het contactformulier in te vullen of zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. 

 Succesvolle landingspagina’s triggeren de bezoeker ook tot het doen van een aankoop. Als ondernemer laat je liever niets aan het toeval over als het aankomt op succes. Dat geldt ook voor de opbouw van jouw landingspagina. Gelukkig sta je er niet alleen voor. We vertellen je dan ook graag welke 3 stappen de basis vormen voor een succesvolle landingspagina.

 

Stappenplan voor een goede pagina die zijn doel(groep) bereikt

  1. Target de juiste doelgroep

Jouw landingspagina is alleen bedoeld voor een selecte doelgroep en het is belangrijk dat je precies weet wat deze groep mensen interesseert. Daar stem je de content van jouw pagina immers op af. Het is belangrijk dat je weet waar vraag naar is.. Deze vraag kan een bepaald product, dienst of service zijn. Krijg je vaak een specifieke vraag? Dan zou dat het onderwerp moeten zijn van jouw landingspagina.

Je richt je dan op een kleine groep die ook daadwerkelijk geïnteresseerd is in wat jij te bieden hebt. Op deze manier kun je heel specifiek een target zetten. Dat maakt jouw landingspagina niet alleen succesvol, maar je bespaart ook flink op het advertentiebudget.

 

  1. Relevante informatie voor jouw bezoekers

Zodra jouw doelgroep landt op de pagina, is het belangrijk dat je aan hun verwachtingen voldoet. Je weet nu dat de bezoekers geïnteresseerd zijn, dus houdt de informatie op de pagina relevant en waardevol voor de lezer. Om meer inzicht te krijgen in wat ze graag zouden willen weten, kun je gebruik maken van de zoekmachine. Bijvoorbeeld door te onderzoeken waar het meest naar wordt gezocht. 

Succesvolle landingspagina’s zijn dus vooral informatief en specifiek. Een bezoeker die interesse heeft in de vraag die jij beantwoord, zal niet direct interesse hebben in de aankoop van jouw product. Je kunt eventueel op speelse manier verwijzingen maken naar jouw product, maar zorg ervoor dat je niet te veel je product probeert te verkopen.

 

  1. Zorg voor een duidelijke lay-out die triggert

Succesvolle landingspagina’s zijn prettig om naar te kijken en hebben een overzichtelijke paginastructuur. De bezoeker kan dus in één oogopslag scannen, vinden, lezen en actie ondernemen. De basis van een goede pagina begint met een pakkende titel. Dit zorgt ervoor dat jouw doelgroep verder gaat met lezen. De content mag niet te overweldigend zijn, want een landingspagina is niet geschikt voor lange stukken tekst.

 Gebruik overtuigende en korte zinnen met voldoende witregels en duidelijke tussenkopjes. Een succesvolle landingspagina heeft namelijk ook een prettige leesbaarheid. Niet alleen op de desktop, maar uiteraard ook op de mobiele apparaten. Je wilt jouw doelgroep immers altijd en overal kunnen bereiken. Zorg voor clickable links en call-to-action knoppen (CTA). Daarnaast geven succesvolle landingspagina’s ook de social media kanalen weer. Zorg ervoor dat de bezoeker deze via een button met één klik kan bereiken.

 Visuele content maakt een succesvolle pagina compleet. Hierbij kun je denken aan mooie foto’s en video’s. Een video op je pagina zorgt ervoor dat je de aandacht van de kijker blijft behouden. De doelgroep is daardoor ook eenvoudiger te triggeren tot het ondernemen van actie.

 Heb je ook gedacht aan het toevoegen van klantrecensies en reviews? Ook dat maakt een landingspagina succesvol. Het is bewezen dat bezoekers zich graag laten overtuigen door positieve klantervaringen. Dit kan over het desbetreffende product gaan, maar natuurlijk ook over de service en garantie die jij biedt. Positieve klantervaringen kunnen net het laatste zetje zijn wat nodig is om over te gaan tot het ondernemen van actie.

 

Zelf een landingspagina bouwen die jouw verwachtingen overstijgt?

Als ondernemer wil je succesvol zijn. Een landingspagina die aan de bovenste 3 stappen voldoet is daarbij belangrijk. Zo weet je namelijk zeker dat je jouw doelgroep op een effectieve manier kunt bereiken. Een succesvolle pagina zorgt voor meer interactie in de vorm van leads en conversies en daarmee verhoog je jouw omzet en online succes. Het targetten van een specifieke doelgroep, het verstrekken van relevantie informatie en een aantrekkelijke lay-out helpen je daarbij.

 Ook Search Engine Optimization (SEO) oftewel Zoekmachine Optimalisatie is van belang als je wilt kunnen profiteren van een succesvolle pagina waarop je jouw bezoekers ontvangt. Dit zorgt voor een verbeterde zichtbaarheid en vindbaarheid binnen Google of andere zoekmachines. Zo creëer je niet alleen een succesvolle landingspagina die jouw verwachtingen overstijgt, maar kun je ook rekenen op voldoende websiteverkeer.

 

Vragen over dit onderwerp? Neem contact op en onze projectmanagers helpen u graag verder.

System Command Console

Initializing protocol "Meet up"...

> Shall we meet?

// Are you looking for more capacity in the short term? And are you curious if we can help you develop user-friendly and affordable websites?

// Then let's have a cup of coffee! //

If you prefer that we contact you, please fill in the contact form.